Openstelling

Alle wegen op IJsselvliedt zijn eigen wegen. Dat betekent dat deze wegen niet openbaar zijn. Het overgrote deel van de paden op het landgoed zijn echter opengesteld. Als wandelaar bent u daar van harte welkom. De opengestelde wandelpaden zijn voor wandelaars (niet fietsers) opengesteld tussen zonsopkomst en zonsondergang. Wilt u de honden aan de lijn te houden en niet buiten de wegen en paden lopen? Dit om het wild en de natuur op het landgoed de nodige rust te bieden.

De Tuinen

De tuinen rond het Huis IJsselvliedt zijn niet toegankelijk. Deze staan ter beschikking aan de gasten van de bijzondere vakanties voor wie het lastig zo niet onmogelijk is zelfstandig op vakantie te gaan. De openstellingsbepalingen zijn aangegeven op de groene openstellingsborden bij de wandelpaden.

Wandelroutes

Er zijn twee wandelingen op het landgoed:
De wandelroute “IJsselvliedt” van 4.2 km. is gemarkeerd met rode paaltjes.
De wandelroute “t Vinkennest” van 2.3 km. is gemarkeerd met blauwe paaltjes.

Toezicht

Het toezicht van de bossen in beheer van Landgoed IJsselvliedt wordt uitgevoerd door de bosbaas-beheerder die door het bestuur is aangesteld. Deze bosbaas-beheerder woont in de dienstwoning op het landgoed, van waaruit hij zijn dagtaak vervult. Dit houdt ook in dat hij zijn toezicht in het bos uitvoert, vanuit een centrale post waarbij tevens de werkschuur gevestigd is. Door de centrale ligging is het bos vrij direct benaderbaar en is er dagelijks toezicht op het terrein dat als parkbos voor het publiek toegankelijk is.