Feestelijke opening Wiseperpad

Op vrijdag 12 april 2019 vond in Wezep de feestelijke opening plaats van het Wiseperpad Klompenpad, een rondwandeling van zeventien kilometer door het mooie buitengebied van Wezep en Hattemerbroek. Wandelen door bos, over heide en een landgoed en langs de kustlijn van de voormalige Zuiderzee, met uitzicht op het veenweidegebied. De opening vond plaats bij opstappunt boerderijcamping ’t Heeterveen in Wezep. Voorzitter Roland van Limburg Stirum van Stichting IJsselvliedt, wethouder Bob Bergkamp en directeur-bestuurder Arjan Vriend van Stichting Landschapsbeheer Gelderland verrichtten de opening. Na de onthulling van het opstappaneel was er gelegenheid tot het wandelen van (een deel) van het Klompenpad.
Het Wiseperpad is naast het Vreepad het tweede Klompenpad in de gemeente Oldebroek en sluit aan op het Assenradepad bij Hattem.

Meer lezen

Informatiepanelen op IJsselvliedt

IJsselvliedt is een prachtig landgoed met lanen, vijvers, sterrenbos, duiventil, arboretum enzovoorts. Maar de bezoekende wandelaar vindt daarover ter plekke geen informatie. Natuur- en Milieuvereniging Groentje komt daarom samen met IJsselvliedt met drie informatiepanelen voor wandelaars.
Rabobank Noord Veluwe draagt hierin financieel bij.

Naar de film van de locale omroep

Filmimpressie van IJsselvliedt

gemaakt door Albert Speelman